Czym jest fotografia produktowa?

Fotografia produktowa jest terminem, które w rzeczywistości ma bardzo wiele wytłumaczeń. Z jednej strony jest jedną z kategorii sztuki fotografii, która obecnie rozwija się najszybciej spośród wszystkich. Z drugiej strony jest narzędziem, które w szybki sposób pokazuje wszystkie, nawet najdokładniejsze cechy produktów. W końcu – fotografia produktowa to najskuteczniejszy sposób na pokazanie zalet i wzbudzenie zainteresowania odbiorców. Należy także wspomnieć, że niemalże 80% wszystkich zdjęć, które znajdują się w internecie są wpisane w kategorię fotografii produktowej. Pod uwagę wystarczy wziąć wszelkie media społecznościowe, a oprócz tego – media tradycyjne typu gazeta, czy chociażby telewizja. Fotografia produktowa pełni rolę sprzedażową. Dobrze wykonane zdjęcie jest w stanie wzbudzić zainteresowanie każdego odbiorcy. W związku z tym, można sprzedać w rzeczywistości wszystko. Ważne jest jednak, aby pamiętać, że współcześnie sprzedaje się obrazem, a słowa są jedynie dodatkiem. W związku ze stale rozwijającym się zapotrzebowaniem na zdjęcia produktowe, należy dodać, że fotografia produktowa wzbogacana jest stale o coraz to nowsze techniki.

Jedną z najnowszych jest dziś packshot 3D, 360 stopni lub video packshot. W skład fotografii produktowej wchodzą:

  • Oświetlenie, które według praw fotografii produktowej – powinno być jak najbardziej naturalne. W przypadku konieczności użycia lamp błyskowych, zaznacza się, że mają one pełnić rolę jedynie wspomagającą. Należy zaznaczyć, że fotografia produktowa ma odwzorowywać cechy produktu w sposób, aby pokrywały się z rzeczywistością. Jeżeli fotografowane produkty się błyszczą lub odbijają światło, konieczne jest użycie softboxów lub specjalnych parasolek;
  • Tło jest niezwykle ważnym elementem fotografii produktowej. Musi idealnie współgrać z prezentowanym produktem, dlatego najlepiej sprawdzają się jasne barwy, a najczęściej po prostu biel. Świetnie współgra z niemalże wszystkimi barwami, dlatego fotografowie mówią o niej, jako o wdzięcznej. Tło nie może odciągać uwagi od produktu, dlatego unika się zbyt wielu dodatków, udziwnień i efektów;
  • W fotografii produktowej, jak w każdej innej wykorzystuje się etap przeróbki zdjęć. Jednak w tym wypadku nie ma miejsca na celowe zamglenia i odciąganie uwagi od konkretnej cechy produktu. Stosowanie takich zabiegów jest w środowisku branży uważane za nieprofesjonalne.

.